Algemene voorwaarden

Maatschappelijke zetel
Taxi Wies bv
Grote snijdersstraat 119/2
9280 Lebbeke
België
BE1014820334
Gsm nr 0468 050464
info@taxiwies.be

Artikel 1 – Toepassing algemene voorwaarden
Alle diensten geleverd door Taxiwies bv zijn onderhevig aan deze algemene voorwaarden.
Taxiwies bv levert diensten die onderhevig zijn aan het decreet d.d. 1 januari 2020 betreffende het individueel bezoldigd personenvervoer.
Door te reserveren, verklaart u zich akkoord met deze algemene voorwaarden en bevestigt u te beschikken over de wettelijke bekwaamheid en bevoegdheid om deze voorwaarden namens uzelf te aanvaarden.

Artikel 2 – Aanvraag vervoer
De klant verbindt zich ertoe alle benodigde informatie te verschaffen bij zijn/haar aanvraag.
Elke aanvraag wordt gevolgd door een offerte via e-mail door Taxiwies bv. Pas wanneer de klant zich hiermee akkoord verklaard én na bevestiging van de dienst door Taxiwies bv komt de overeenkomst tot stand.
Onder benodigde informatie wordt verstaan:

  • persoonsgegevens van de klant en/of contactpersoon: naam, telefoonnummer, adres, e-mailadres – indien de klant een factuur wenst: facturatieadres en BTW nummer
  • totaal aantal personen waarvoor het vervoer wordt aangevraagd
  • ophaaladres en adres van de bestemming (bijkomend evt. adres van tussenstops)
  • datum en uur van gewenst ophaalmoment en/of aankomst
  • bijzondere bagage (niet limitatieve voorbeelden: rolstoel, kinderwagen, fiets, …)
  • voor luchthavenvervoer: vertrek- en aankomstuur van de vlucht en vluchtnummer

De klant verbindt zich er toe wijzigingen tijdig (minimum 24uur op voorhand) door te geven aan Taxiwies bv (uitgezonderd vluchturen van terugvlucht). Bij laattijdig verwittigen wordt bovenop de volledige kostprijs een wachtvergoeding gefactureerd van €10 per begonnen kwartier.
Voor luchthavenvervoer voorzien we 1 uur kosteloze wachttijd vanaf het uur van landen.

Artikel 3 – Privacy
Ten gevolge van uw aanvraag beschikken we over uw persoonsgegevens. Deze worden enkel gebruikt in kader van het verschaffen van informatie over onze dienstverlening, voor facturatie en te voldoen aan onze wettelijke en fiscale verplichtingen. Uw gegevens zullen nooit verhandeld, verkocht, verhuurd of doorgegeven worden aan derden. We bewaren en verwerken uw persoonsgegevens enkel voor de periode die noodzakelijk is voor de hierboven genoemde doeleinden.

Artikel 4 – De rit
Het is uitdrukkelijk verboden te drinken, roken en/of eten in de wagen van Taxiwies bv. Dieren zijn enkel
welkom na vraag van de klant en uitdrukkelijk akkoord van het bedrijf.
Bij het bevuilen van de wagen in welke zin dan ook (niet limitatieve voorbeelden: drank in de wagen gevallen, voedsel in de wagen gevallen, overgeven, …) wordt de schoonmaakkost doorgerekend aan de klant. Ook in het geval van schade aan de wagen door het toedoen van de klant wordt de volledige reparatiekost aan de klant gefactureerd. In beide gevallen hanteren we een minimumkost van € 250 die wordt aangerekend.

Artikel 5 – Aansprakelijkheid
Wij zijn niet aansprakelijk voor schade aan personen en/of middelen tijdens of ten gevolge van de rit door onze fout of overmacht.
Onder overmacht verstaan we (niet limitatief) bv. file, een ongeval, panne, wegenwerken, enz.
Onze aansprakelijkheid is tevens beperkt tot het maximumbedrag van de offerte of de factuur.

Artikel 6 – Betaling
Onze tarieven zijn steeds inclusief BTW 6%. Bijkomende kosten zoals parking, tol, vignetten, enz. worden
integraal gefactureerd aan de klant.
De klant kan kiezen uit volgende betaalwijzen: cash of payconic betaalapp. Onafhankelijk van deze keuze
betaalt de klant steeds voor aanvang van de rit (tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen).
Indien de klant niet betaalt voor aanvang van de rit behouden we het recht eenzijdig de uitvoering van de rit te weigeren zonder dat de klant enige aanspraak kan maken op een evt. schadevergoeding.
Alleen klanten met een ondernemingsnummer hebben de mogelijkheid te betalen via overschrijving na
ontvangst van de factuur. De vraag naar een factuur dient gesteld te worden bij aanvraag van een rit. De
administratieve kost voor de opmaak van een factuur bedraagt €5.
Alle facturen dienen betaald te zijn binnen de 14 dagen na factuurdatum. Bij niet-betaling op de vervaldag van de factuur en zonder voorafgaand bezwaar zal er een intrest verschuldigd zijn van 1% per maand. Daarboven zal bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de factuur 14 dagen na een aanmaning de schuld verhoogd worden met 10% van het factuurbedrag, met een minimum van €25 per factuur.
Wij hebben steeds het recht een voorschot van 20% te vragen bij elke bevestiging van diensten. Het voorschot dient betaald te worden binnen 7 dagen na het akkoord gaan van de offerte of uiterlijk 7 dagen voor de aanvang van het vervoer.
Bij vervoer op maat vanaf €250 rekenen we een voorschot aan van 30% van de totaalprijs. Dit voorschot dient voldaan te zijn voor aanvang van de rit.
Wij hebben het recht het vervoer bij niet-betaling van het voorschot niet in te plannen of niet uit te voeren.

Artikel 7 – Annuleren
Annulatie van een aangevraagde rit kan enkel via e-mail en dit minimum 48 uur voor aanvang van de gevraagde rit. In dit geval rekenen wij 20% van het totaalbedrag aan.
Indien u later annuleert en/of niet de gevraagde wijze (schriftelijk) hanteert, zijn we genoodzaakt het volledige bedrag van de offerte aan te rekenen.
Dit vervalt wanneer u een medisch attest kan voorleggen waaruit blijkt dat u niet in de mogelijkheid was
gebruik te maken van de aangevraagde rit.
Bij annulatie van vervoer op maat vanaf €250 dient u minimum 72 uur op voorhand te annuleren. Zoniet
rekenen wij het betaalde voorschot aan als annulatiekost.

Artikel 8 – Klachten
Indien u een klacht heeft omtrent onze dienstverlening dient u deze via aangetekend schrijven kenbaar te
maken binnen de 8 dagen na uitvoering van de rit.

Artikel 9 – Camera
Wij gebruiken een dashcam om onze veiligheid te garanderen en vandalisme te voorkomen. Deze camera
gebruiken we enkel om beelden te maken buiten het voertuig. U wordt niet gefilmd.